OTT서비스가 무엇이 있나 찾아봤다.
아래에 그 리스트
* OTT SERVICE LISTs
No. | Service Name (Alphabetical Order) | Same Time View 동시 시청 | Yearly Pay 년 결제 | Remark 비고 |
01 | AMAZON PRIME(아마존프라임) | 3 | 아마존서비스+ | |
02 | APPLE TV+(애플티비플러스) | 6 | 애플 출시 | |
03 | COUPANG PLAY(쿠팡플레이) | 2 | 로켓배송서비스+ | |
04 | DISNEY+(디즈니플러스) | 4 | Available | 어벤저스 시리즈 |
05 | HBO MAX(에이치비오맥스) | 제한지역 | ||
06 | LAFTEL(라프텔) | 1, 4 | 애니메이션 | |
07 | NEXFLIX(넷플릭스) | 1, 2, 4 | 가입자 부동의 1위 | |
08 | SEEZN(시즌) | 1 | 토종 | |
09 | SPOTVNOW(스포티비나우) | 1 | 스포츠채널 | |
10 | TVING(티빙) | 1, 2, 4 | Available | 케이블 외 |
11 | WATCHA(왓챠) | 1, 4 | 토종 | |
12 | WAVVE(웨이브) | 1, 2, 4 | 공중파 외 |
적어놓고 보니
년간 결제 되는데가 거의 없었다.
그리고 가끔씩 풀던 이용권 할인 판매도 거의 없는거 같다.
가입자수가 늘어나고, 각 회사별 유저가 확보되니 그 이후엔 자연스레 유입되기 마련,
그런 할인 이벤트는 근래 거의 보기 힘들다.
근데 나도 벌써 – 5개의 서비스를 이용 중이다.
OTT는 어느새 소비자에 성큼 다가왔고, 그 월 구독료에 둔감하게 만들고 있는 거 같다.
이 시장은 더 커질 것인가.. 아니면, 정체될 것인가.
I tried to find the OTT service List and make the contents.
OTT service list.
After writing it down,
There were few payments way for the yearly pay.
And it seems that there are few discounts on tickets that have been released from time to time.
As the number of subscribers increases and users of each company is secured, they naturally flow in after that.
Such discount events are rarely seen recently.
But I’m already using -5 services.
OTT has already approached consumers, and it seems to be insensitive to monthly subscription fees, to the consumers.
Will this market be bigger? Or will it stagnate?